Ohio journalism correction of the year?

I’ll make this one short and sweet. The Lorain Morning-Journal’s reports of Bob Feller’s death on Dec. 9 are greatly exaggerated, according to this correction.

UPDATE: The Morning Journal has taken the link down, or moved it. Here’s the text, thanks to Google’s cache.

A report posted overnight that said Cleveland Indians great Bob Feller had died was posted prematurely. Bob Feller has not died.

I can understand how this could happen. Someone wrote the story in preparation for Feller’s inevitable death (somewhat morbid, but a practical thing journalists do all the time), and someone else, probably a sleep-deprived web editor, accidently published it. Still…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s